Botox – Toksyna botulinowa

15-30 min

od 500-1200 zł

Botoks jest lekiem produkowanym przez bakterie Clostridium botulinum. Istnieje wiele typów toksyny, jednak w medycynie estetycznej wykorzystuje się przede wszystkim typ A. W medycynie estetycznej botoks jest najchętniej i najczęściej wykonywanym zabiegiem. Co o tym decyduje? Przede wszystkim mała inwazyjność, brak dolegliwości bólowych, szybki i odwracalny efekt oraz duży profil bezpieczeństwa.

Działanie toksyny botulinowej polega na blokowaniu połączeń między zakończeniami nerwów, a unerwianymi przez nie mięśniami (blokowanie tzw. synaps nerwowo-mięśniowych), wykorzystywana jest do obniżenia napięcia mięśni mimicznych i przywrócenia skórze twarzy „świeżego” wyglądu. Wykorzystywana jest również do leczenia nadpotliwości, ponieważ blokuje działanie nerwów, które zaopatrują gruczoły wydzielania zewnętrznego.
Zastosowanie toksyny botulinowej w korekcji zmarszczek powoduje, że twarz wygląda na młodszą, łagodniejszą oraz wypoczętą.

Podczas zabiegu podaje się niewielkie, ściśle określone dawki preparatu w konkretne punkty (zależne od okolicy zabiegowej, ustalane podczas konsultacji). Zabieg jest praktycznie bezbolesny. Pierwsze efekty można zauważyć już po kilkunastu godzinach, jednak na pełen efekt należy poczekać 7- 14 dni, po których odbywa się wizyta kontrolna w celu ewentualnej korekty zabiegu. Efekty zabiegu utrzymują się od 3- 6 miesięcy, w zależności od miejsca podania.

Za pomocą toksyny botulinowej można skorygować:

• zmarszczki pomiędzy brwiami „lwia zmarszczka”
  • poprzeczne czoła
  • zmarszczki mimiczne
  • kurze łapki (wokół oczu)
  • zmarszczki królicze (nos)
  • zmarszczki w okolicy brody
  • zmarszczki w okolicy ust „palacza”
  • zmarszczki w okolicy szyji

Dodatkowo wykonujemy Botox na:

• Bruksizm
  • Nadpotliwość